یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
صدور هوشمند “شناسه یکتا” برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه “الکترونیک” بر روی سامانه سپامک پیاده سازی شد.
12 اسفند 1402 - 9:00
شناسه : 2737
بازدید 83
1

Visits: 40عضو گرامی : با توجه به لزوم تبدیل مجوزهای قدیمی و کاغذی به مجوزهای الکترونیکی ضروری است مراحل ذیل را با دقت مطالعه و نسبت به انجام آن توسط خود متقاضی اقدام لازم صورت پذیرد. شناسه یکتا شامل گروهی از اعضایی می شود که: ۱٫دارای پروانه اشتغال بکار کاردانی یا معمارتجربی کاغذی و قدیمی باشند. مانند […]

ارسال توسط :
پ
پ

Visits: 40

عضو گرامی :

با توجه به لزوم تبدیل مجوزهای قدیمی و کاغذی به مجوزهای الکترونیکی ضروری است مراحل ذیل را با دقت مطالعه و نسبت به انجام آن توسط خود متقاضی اقدام لازم صورت پذیرد.

شناسه یکتا شامل گروهی از اعضایی می شود که:

۱٫دارای پروانه اشتغال بکار کاردانی یا معمارتجربی کاغذی و قدیمی باشند.

مانند نمونه ذیل :

*اگر پروانه اشتغال بکار کاردانی یا معمارتجربی دارای اعتبار باشد نیاز به بارگذاری بر روی درگاه ملی مجوزها می باشد.

*اگر پروانه اشتغال بکار کاردانی یا معمارتجربی که از زمان اعتبار آن  گذشته است نیاز به بارگذاری بر روی درگاه ملی مجوزها می باشد.

کاردان یا معمارتجربی می بایست در اسرع وقت نسبت به تمدید پروانه اشتغال به کار خود از طریق سازمان نظام کاردانی اقدام نمایند.

*جهت بارگذاری بر روی درگاه ملی مجوزها اسکن پشت و رو  پروانه اشتغال به کار در حجم کمتر از ۵۰۰ کیلو بایت در قالب jpg (در یک صفحه کنارهم مانند نمونه) بارگذاری شود.

۲-در صورتیکه درخواست تمدید و ارتقا یا حتی صدور را درسال ۱۴۰۲ داده اید و برایتان پروانه صادر شده است حتما باید دارای دو
QR code 
 سامانه سپامک و درگاه ملی مجوزهای کسب و کار باشند.

اگر QR code درگاه ملی مجوزهای کسب و کار را ندارید ملزم می باشید که در سامانه درگاه ملی مجوزها ثبت نام نمائید.

مانند نمونه ذیل:

با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از کاردانان دارای پروانه اشتغال حقیقی (نظارت .طراحی .اجرا در کلیه رشته های هفت گانه نظام مهندسی )و همچنین پروانه اشتغال حقوقی (مجریان ذیصلاح ، و …. ) باشند ابتدا باید در درگاه ملی مجوزها پروانه حقیقی خود را بارگذاری نمایند و پس از دریافت شناسه یکتا  پروانه حقیقی نسبت به بارگذاری پروانه حقوقی خود اقدام نمایند.

جهت ثبت شناسه یکتا

ابتدا وارد سامانه سپامک شوید و اطلاعات پروانه اشتغال به کار مهندسی  را که در دست دارید با اطلاعات مندرج در سامانه سپامک مطابقت داده و در صورت مغایرت با در دست داشتن پروانه اشتغال به کار مهندسی به واحد دبیرخانه مراجعه و نسبت به رفع نقص اقدام نمائید.

جهت مشاهده فیلم آموزشی نحوه بارگذاری بر روی درگاه ملی مجوزها  به لینک Inbr.ir/?p=5922  مراجعه نمائید.

*توجه

* در فیلم آموزشی صرفاً تصویر روی پروانه اشتغال به کار بارگذاری شده است که با توجه به بخشنامه جدید می بایست جهت بارگذاری بر روی درگاه ملی مجوزها اسکن پشت و رو  پروانه اشتغال به کار در حجم کمتر از ۵۰۰ کیلو بایت در قالب jpg (در یک صفحه کنارهم) بارگذاری شود.


بدین ترتیب که؛اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه الکترونیک می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) نسبت به ثبت درخواست “شناسه یکتا” اقدام نماینداین درخواست به کارتابل کارشناس راه و شهرسازی ارجاع می شود.بدون اینکه لازم باشد کارشناس راه و شهرسازی این درخواست‌ها رو بررسی کند در پایان همان روز بصورت هوشمند توسط سامانه بررسی و تایید می‌شوند و “شناسه یکتا” برای متقاضی صادر و از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.اشخاصی که دارای پروانه های قدیمی و فیزیکی هستند نیز به همین ترتیب اقدام به ثبت درخواست می نمایند با این تفاوت که این درخواست پس از ارجاع به کارتابل کارشناس راه و شهرسازی توسط کارشناس فوق بررسی و پس از صحت اطلاعات تائید مشخصات برای ایشان “شناسه یکتا” صادر می شود.نکته؛ اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه، که در دو سال گذشته “برای اولین بار” از طریق درگاه ملی مجوزها نسبت به ثبت درخواست و دریافت پروانه اقدام نموده‌اند نیاز به دریافت “شناسه یکتا” ندارند و از اقدام برای دریافت “شناسه یکتا” مستثنی هستند.اطلاعات این اشخاص در درگاه ملی مجوزها موجود است.
(به زبان ساده تر اینکه؛ پروانه‌های الکترونیک صادره که روی صفحه اول آنها دارای دو تا QR Code هستند نیاز به اقدام جهت دریافت شناسه یکتا ندارد)

????

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.